Faworki

Dziś dla odmiany od pączków a z racji tego że mamy jeszcze karnawał i weekend ostatkowy będą faworki. Przepis  jest pewnie starszy niż ja bo nauczyła mnie robić faworki moja mama (jest mistrzynią kruchutkich, bąbelkujących faworków). Sekretem kruchych, napuszonych ciasteczek jest dobre opracowanie ciasta. Ja tym razem tak mocno nad nim pracowałam, że zepsuł  się mój wałek ale było warto, wyszły pyszne.








250 g maki
4 żółtka
3 łyżki śmietany 18%
szczypta soli

tłuszcz do smażenia
cukier puder


Mąkę wysypałam na stolnicę i zrobiłam wgłębienie w środku w które wrzuciłam żółtka, śmietanę i sól. Zagniotłam gładkie, zwięzłe ciasto i rozpoczęłam zabawę w tłuczenie wałkiem ciasta. Ciasto musi być dobrze wypracowane po przekrojeniu widoczne są wtedy w nim bąbelki powietrza. Rozwałkowałam na bardzo cienki placuszek i kroiłam na cienkie paski z dziurką pośrodku. Jedną z końcówek faworka przeciągnęłam przez dziurkę i wkładałam faworki na rozgrzany tłuszcz. Smażyłam do uzyskania złotego koloru i posypałam cukrem pudrem.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty