Pavlowa

Biała jak śnieg i puchata jak chmura a poza tym niebiańsko słodka a zarazem orzeźwiająca od owoców, ukłony temu, który ją wymyślił. Rosyjskiej primabalerinie w zasadzie też należą się podziękowania, ale do rzeczy....








240 ml białka jajek
350 g cukru
2 łyżki skrobi kukurydzianej/ziemniaczanej
1 łyżka octu
szczypta soli

400 - 500 ml śmietany 30% lub 36 %
2-3 łyżki cukru
borówki amerykańskie
truskawki
 

Białka ze szczyptą soli ubiłam na bardzo gęstą pianę, pod koniec dodawałam partiami cukier aż do uzyskania błyszczącej, ciągnącej piany. Do ubitych białek dodałam skrobię i ocet i wymieszałam, wyłożyłam na blachę i piekłam a raczej suszyłam w 100-110 stopniach przez ok 1,5 godziny. 

Śmietanę ubiłam z cukrem i wyłożyłam na ostudzoną bezę, ozdobiłam owocami.









Komentarze

Popularne posty