Knedle ze śliwkami

Dzisiaj ostatni obiad ugotowany przeze mnie, ale tylko w ciągu najbliższych dwóch tygodni. Jutro lecimy a ja obiecuję, że postaram się zrobić kilka smakowitych fotek na wakacjach. 









1 kg ziemniaków 
mąka ok 250 g ale to zależy od ziemniaków
jajko
szczypta soli

400 - 500 g śliwek
cukier


masło



Ziemniaki ugotowałam i jeszcze ciepłe przecisnęłam przez praskę. Do zimnych ziemniaków dodałam, sól, jajko i 3/4 mąki i zagniotłam ciasto (ciasto miało zbyt luźną konsystencję więc dodałam resztę mąki i wgniotłam ją w ciasto).
Ze śliwek wyjęłam pestki nie nacinając owocu do końca. Do każdej śliwki wsypałam odrobinę cukru i obłożyłam ciastem nadając im kształt kul. Knedle ugotowałam we wrzątku do wypłynięcia i pozostawiłam jeszcze ok 3-4 minut w wodzie. Po wyjęciu polałam roztopionym masłem i podałam z cukrem.



A po moim powrocie mam dla Was już kilka przygotowanych przepisów w tym na przetwory :)




Warzywa psiankowate 2014

Komentarze

  1. Ziemniaczki to także psianki. Zapraszam do dodania tych pysznych knedelków do mojej akcji ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty