Śledzie gajowego

Przygotowujemy się do Świąt a te śledziki lubią przejść aromatem grzybów i cebulki dlatego zrobiłam je kilka dni wcześniej i teraz czekają sobie spokojnie w lodówce na Wigilię :)






300 g śledzi wiejskich w oleju (śledzie są z octu)
100-200 g suszonych borowików (ewentualnie mieszanych borowików i podgrzybków)
2 duże cebule
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
łyżka majeranku
sól
pieprz
2-3 łyżki oleju rzepakowego

Płaty śledziowe pokroiłam w ok. 2 cm romby. Cebulę pokroiłam w półkrążki i zrumieniłam na oleju, dodałam namoczone wcześniej ( u mnie ok. 3 godzin) i pokrojone grzyby, podlałam odrobiną wody i dusiłam ok 30 minut. Do grzybów i cebuli dodałam czosnek, majeranek, sól i pieprz oraz koncentrat pomidorowy i dusiłam jeszcze 5 minut. W przeźroczystej salaterce ułożyłam warstwami śledzie i cebulę z grzybami, zostawiłam w lodówce ( przynajmniej kilka godzin).



Śledzie Wigilijne 2014 Wigilia 2014

Komentarze

Popularne posty