Jagodzianki

Jedyne i niepowtarzalne jak dla nas bułeczki drożdżowe z sezonowymi owocami. W Polsce wiodą prym od kiedy pamiętam ale niestety te cukiernicze nie zawsze są takie o jakich marzymy dlatego często piekę je sama.









550 g mąki (najlepiej 650 lub 750)
250 ml letniego mleka
100 g cukru
100 g masła
2 łyżki śmietany 18%
25 g drożdży
2 jajka
łyżka oleju


 ok. 500 g jagód
2-3 łyżki cukru
łyżka mąki ziemniaczanej

jajko do posmarowania jagodzianek



Drożdże roztarłam z łyżką cukru i wymieszałam z połową mleka, wlałam do miski z mąką i zostawiłam do wyrośnięcia (ok. 15 minut). Resztę mleka wymieszałam ze śmietaną i jajkami. Do wyrośniętych drożdży dodałam cukier, olej, mieszankę mleczno - jajeczną i wyrobiłam mikserem, zostawiłam do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, u mnie 20-25 minut (było bardzo ciepło).
Jagody wymieszałam z cukrem i mąką ziemniaczaną.
Wyrośniete ciasto nabierałam łyżką, lekko rozpłaszczałam, nakładałam na każdy placuszek łyżkę jagód i zlepiałam. Bułeczki ułożyłam zlepieniem do dołu na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zostawiłam do wyrośnięcia pod przykryciem. Każdą wyrośniętą bułeczkę posmarowałam roztrzepanym jajkiem i piekłam w 170 stopniach ok 15-20 minut, do ładnego zrumienienia.





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty