Czekoladowe serduszka

Delikatne i puszyste, mocno czekoladowe i z niespodzianką w środku, co tu dużo pisać... pyszne i idealne do kawy.







3 jajka
3 łyżki gorącej wody
110 g cukru
90 g mąki
2 łyżki kakao
pół łyżeczki proszku do pieczenia

250 g śmietany 30%
100 g gorzkiej czekolady
wiśnie z wiśniówki
2 - 3 kieliszki wiśniówki
filiżanka naparu z czarnej herbaty

 kakao


Do miski wbiłam jajka, wsypałam cukier i na cukier wlałam gorącą wodę, miksowałam do uzyskania bardzo gęstej piany, dodałam mąkę wymieszaną z kakao i proszkiem, wymieszałam na najniższych obrotach miksera. 
Biszkopt przełożyłam do formy silikonowej w kształcie serduszek, do ich 3/4 wysokości. Piekłam do tzw. suchego patyczka w 170 stopniach

Śmietanę lekko ubiłam, dodałam rozpuszczoną i ostudzoną czekoladę, miksowałam do uzyskania kremowej konsystencji. 
Wiśniówkę zmieszałam z herbatą i ponczem nasączyłam ostudzone i przekrojone na pół serduszkowe biszkopty. 
Na połówkach serduszek ułożylam łyżkę kremu, wiśnie, przykryłam kremem a następnie drugą częścią serduszka. Ciasteczka na wierzchu ozdobiłam resztą kremu i kakao.







Komentarze

Popularne posty