Sernik najłatwiejszy

Sernik z okazji dnia Babci i Dziadka... sernik bo mam 100 % pewności, że wszyscy go zjedzą i choć Mama przywiozła pyszne pączki to sernik został zjedzony prawie cały :)







1 kg twarogu sernikowego ( dobrze gdyby to nie był rzadki ser z wiaderka)
7 jajek
200 g masła
ok. 200 g cukru
1 łyżka mąki pszennej
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
łyżka ekstraktu waniliowego

opakowanie herbatników maślano-kakaowych


Żółtka oddzieliłam od białek, białka ubiłam ze szczyptą soli na gęstą pianę, pod koniec dodając 100 g cukru. Resztę cukru ubiłam na puch z żółtkami, na koniec dolewałam po trochu roztopionego masła i nadal miksowałam. Do masy żółtkowo - maślanej włożyłam ser, mąki i ekstrakt, wymieszałam, dodałam w kilku partiach pianę z białek i wmieszałam delikatnie drewnianą łyżką. 
Na prostokątnej blasze ułożyłam herbatniki a na nie masę serową, piekłam w 160 stopniach ok. 60 minut.










Komentarze

Popularne posty