Kokosowy kurczak

Wszyscy w domu uwielbiamy orientalną kuchnię i mali i duzi, poczynając od typowo indyjskich dań, poprzez, tajskie, japońskie i chińskie.
Przygotowałam więc na obiad rozgrzewającego kurczaka w sosie podanego z ryżem... powiem nieskromnie wyszedł naprawdę pyszny, aromatyczny i kremowy.







500 g piersi z kurczaka
1 puszka mleczka kokosowego
2 łyżki żółtej pasty curry (możecie dać mniej)
1 trawa cytrynowa
sok z połowy limonki
3 centymetrowy kawałek imbiru
2 ząbki czosnku
2 małe cebule
2 łyżki oleju kokosowego
sól ( u mnie himalajska)

płatki chilli


Cebulę pokroiłam w drobną kostkę, zrumieniłam na oleju, dodałam pokrojonego w paski kurczaka i podsmażyłam. Do garnka wlałam odrobinę wody, posiekany imbir i czosnek, sól, trawę, curry i sok z limonki, poddusiłam do miękkości mięsa, na końcu dodałam mleczko kokosowe i gotowałam jeszcze przez pięć minut.
Kurczaka podałam z ryżem, my doprawiliśmy sobie jeszcze płatkami chilli.







Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy


Komentarze

Popularne posty