Ciasto miodowe

Mam dziś przepis na fantastyczne ciasto miodowe, delikatne i puszyste, lekko wilgotne. Takie ciasto jadłam kiedyś w gruzińskiej restauracji i metodą prób i błędów do smaku tego jedynego :)
Przy okazji ciasta chwalę wyjątkową śmietanę do ubijania, z tak dobrą jeszcze mi się nie pracowało i piszę to z pełną odpowiedzialnością.








4,5 szklanki mąki pszennej
3 łyżki miodu
100 g masła 
3/4 szklanki cukru
2 jajka
1 łyżka sody


1 litr śmietany 36% mlekoma
2 łyżki cukru
łyżka soku z cytryny


Masło, cukier i miód włożyłam do rondelka i rozpuściłam podgrzewając, odstawiłam do ostudzenia. Do masy miodowej dodałam mąkę, jajka i sodę, zagniotłam ciasto, włożyłam do lodówki na 2-3 godziny (można dłużej).
Ciasto podzieliłam na 12 równych części, każdą wałkowałam cienko w kształt okręgu i piekłam ok 6-7 minut w 160 stopniach.

Śmietanę z cukrem ubiłam na puch pod koniec dodając sok z cytryny.
Każdą część ciasta posmarowałam bitą śmietaną i przykryłam kolejnym krążkiem aż do wyczerpania śmietany i ciasta, wierzch posmarowałam śmietaną i posypałam cukrem pudrem. Ciasto powinno dojrzewać przynajmniej 12 godzin a najlepsze jest po 24 godzinach.








Komentarze

Popularne posty