Domowe praliny

Kupione czekoladki to fajny, szybki i niezobowiązujący prezent ale stał się już pospolity a jakby tak zrobione ręcznie z nadzieniem dopasowanym do przyszłego właściciela?
Są łatwe w wykonaniu i można napełnić je ulubionym nadzieniem, moje powstały pod napływem chwili dla męża a kryją w sobie bitą śmietanę, nutellę i rum. Do ich zrobienia można wykorzystać zwykłe foremki do lodu, najlepiej silikonowe.









2 czekolady mleczne
100 g śmietanki 30-36%
100 g nutelli
2 łyżki rumu


Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i ostudziłam. Pędzelkiem posmarowałam foremki i wstawiłam do stężenia do lodówki, po wyjęciu naniosłam pędzelkiem drugą warstwę (warstwa czekolady musi być dość gruba aby przy wyjmowaniu nie pękała) i pozostawiłam do stężenia w lodówce.
Śmietankę ubiłam na krem, dodałam nutellę i rum a następnie zmiksowałam.
Gotowe nadzienie włożyłam do woreczka z tylką i szprycowałam do zastygniętych skorupek czekoladowych. Skorupki należy wypełnić w 3/4 a następnie zamknąć pozostałą czekoladą, włożyć do lodówki do stężenia. Kiedy były gotowe wyjęłam czekoladki z foremki i przechowywałam w lodówce, wyjęłam na 15 minut przed podaniem.






Komentarze

Popularne posty