Królik w śmietanie z rozmarynem

Kiedyś był dość częstym gościem na polskich stołach, dziś zapomniany powraca do łask kiedy gotujemy krupniczek niemowlakom. 
Korzystając z jego coraz częstszej obecności w wielu sklepach zapragnęłam przypomnieć sobie jego klasyczny smak z niewielkim unowocześnieniem. 
Nowoczesnością w tym wydaniu jest rozmaryn nadający mięsu wyjątkowej lekkości.









królik tuszka
2 łyżki śmietany
400g śmietany 18%
rozmaryn (najlepiej świeży ale może być też suszony)
150 ml białego wina
sól
pieprz



Królika podzieliłam na części. Poszczególne części oprószyłam mąką i obsmażyłam na maśle, wlałam wino, dodałam rozmaryn, sól oraz pieprz i dusiłam do miękkości mięsa. Pod koniec duszenia dodałam śmietanę i bez przykrycia pozostawiłam na ogniu do zagęszczenia sosu.


Komentarze

Popularne posty