Pączuszki z serkiem waniliowym

Tłusty czwartek rozpoczął się dziś dość wcześnie od nastawienia zaczynu na pączki drożdżowe oraz wyrobienia ciasta na faworki brakowało mi jeszcze czegoś małego i delikatnego. Przypomniałam sobie ze kiedyś robiłam popularne pączki z serków homogenizowanych więc w pośpiechu odwiedziłam osiedlowy sklep by kupić owe serki. Po 15 minutach ciasto było gotowe. 
Pączki są bardzo wdzięczne w przygotowaniu a dodatkowo po usmażeniu na talerzu można znaleźć ciekawe kształty.






400 g serka homogenizowanego waniliowego
400 g mąki
2 jajka
100 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

tłuszcz do smażenia
cukier puder do obtoczenia


Serek, jajka, cukier, cukier waniliowy i sól zmiksowałam, dodałam przesianą mąkę z proszkiem i wymieszałam do uzyskania gładkiej, jednolitej masy.
Na dobrze rozgrzany tłuszcz wykładałam łyżką porcje ciasta i smażyłam do zrumienienia a następnie obtoczyłam w cukrze pudrze.






Komentarze

Popularne posty