Babka górnicza

Szybkie, łatwe i bardzo tanie ciasto, które można w zasadzie zrobić ze składników znajdujących się praktycznie w każdej kuchni. Poznałam to ciasto jakieś 8 lat temu kiedy upiekła je moja współlokatorka Kasia, teraz robię sama z różnymi modyfikacjami. Ostatnia babka powstała zupełnie na oko i z takimi zmianami, że nie jestem pewna czy to nadal to samo ciasto ale wyszło pyszne, delikatniejsze i bardziej czekoladowe niż z kakao.
Proporcje tego ciasta są na małą babkę, jeśli ma być na normalną blaszkę proponuję podwoić lub potroić porcję.

 



tabliczka gorzkiej czekolady z pomarańczą
1/4 szklanki oleju
1 jajko
7 łyżek mąki
2 łyżki powideł śliwkowych
szklanka mleka
1,5 łyżki cukru
pół łyżeczki sody
łyżka nutelli
łyżeczka cynamonu
kieliszek rumu

Do polewy:
2 łyżki śmietany 36%

Pół tabliczki czekolady rozpuściłam w mleku i ostudziłam.
Do miski wlałam mleko i włożyłam resztę składników, wymieszałam łyżką i wyłożyłam do natłuszczonej blaszki. Piekłam babkę w 170 stopniach ok 40-45 minut sprawdzając patyczkiem stopień wypieczenia. 
W dwóch łyżkach śmietanki rozpuściłam pozostałe pół tabliczki czekolady i polałam jeszcze ciepłą babkę.


Komentarze

Popularne posty