pizza

Z ciastem do pizzy eksperymentowałam bardzo długo ale było warto, wreszcie powstało idealne jak dla mnie ciasto do pizzy, przypominające te oryginalne.
 Jest z wierzchu chrupiące a w środku miękkie i sprężyste. Największe uznanie to zachwyt w oczach mojego dziecka...






proporcje na 3 małe pizze lub jedną średnią

szklanka maki pszennej
pół szklanki ciepłej wody
pół łyżeczki suszonych drożdży
płaska łyżka cukru
łyżka oliwy
duża szczypta soli

sos pomidorowy
pomidory ( w ostateczności mogą być z puszki)
czosnek
oregano i bazylia
sól

dowolne składniki do obłożenia, u mnie mozzarella i szynka


W ciepłej wodzie rozpuściłam cukier i drożdże, mąkę przesiałam do miski, dodałam oliwę i sól a następnie rozczyn. Wyrobiłam na gładkie, miękkie ale sprężyste ciasto i odstawiłam na 2-2,5 godziny do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto podzieliłam na trzy części i uformowałam ręcznie mini pizze. 
Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki i dusiłam rozdrobnione do odparowania wody, dodałam czosnek, bazylię i oregano. 
Gotowy sos wyłożyłam na ciasto i posypałam dodatkami piekłam ok 6-7 minut w 250 stopniach.







Komentarze

Popularne posty