Słodkie sushi

Pomysł zaczerpnięty z gazetki sklepu LIDL a powstały specjalnie na odwiedziny u znajomych. Pomysł na ciekawy i dość łatwy deser, który na pewno zaskoczy i oczy i podniebienie.







Masa ryżowa

170 g ryżu jaśminowego
200 ml mleka
200 ml śmietanki 30%
cukier waniliowy, może być też kupiony w sklepie cukier wanilinowy

Wiśnie

200 g wiśni
100 ml soku wiśniowego
cukier do smaku
łyżeczka mąki ziemniaczanej 
3 łyżki wody
starty korzeń imbiru

Kakaowe nori

50 ml śmietanki 30 %
50 ml wody
20 g kakao
pół łyżeczki żelatyny
2-3 łyżki gorącej wody


Śmietankę, wodę i kakao zagotowałam i mieszałam do rozpuszczenia się kakao, dodałam rozpuszczoną w 2 łyżkach wody żelatynę, wymieszałam i wylałam na papier do pieczenia umieszczony na blasze, zostawiłam do zastygnięcia.
Wiśnie z cukrem i sokiem zagotowałam a następnie dodałam mąkę ziemniaczaną rozprowadzoną w wodzie i chwilkę gotowałam do zgęstnienia, zostawiłam do wystygnięcia.
Mleko, śmietankę, cukier i ryż zagotowałam i na niewielkim ogniu gotowałam przez ok 10-15 minut często mieszając. Ryż zdjęłam z ognia i pozostawiłam pod przykryciem do całkowitego wchłonięcia płynu.
Ciepły ryż wyłożyłam na folię spożywczą i rozsmarowałam na kształt długiego i dość wąskiego prostokąta. Na jednym jego końcu ułożyłam wiśnie i zwinęłam dociskając mocno folią i zawijając ją na końcach jak cukierek, włożyłam do lodówki na 2 godziny. Ryż po wyjęciu z lodówki zawinęłam w kakaowe nori, po schłodzeniu pokroiłam ostrym nożem.








Komentarze

  1. Moje nori właśnie zastyga :) jak to możliwe, że wyszło ci tak ciemne? Moje jest brązowe :o

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty