Tarta mocno kokosowa

Jest szary, bury, zimny dzień który z wiosną ma niewiele wspólnego. Siedzę w fotelu w grubej bluzie zimowej i jest mi zimno, sięgam więc po kawałek tarty w której ukryte są egzotyczne smaki kokosa i odpływam zmysłami w wakacyjny czas....






300 g wafelków kokosowych bez czekolady
120 g rozpuszczonego masła
80 g wiórków kokosowych

500 ml śmietany 30%
2 białe czekolady
120 g wiórków kokosowych

Dzień wcześniej podgrzewam śmietankę i rozpuszczam w niej  czekolady, wstawiam do lodówki na 12h, po tym czasie czekoladową śmietankę ubijam i na końcu dodaję wiórki lekko mieszając. 
Wafle pokruszyłam wałkiem na bardzo drobne kawałki, dodałam masło i wiórki kokosowe i zagniotłam bardzo sypkie, kruche ciasto którym wylepiłam foremkę do tarty dość mocno ugniatając. Na spód tarty wyłożyłam masę z bitej śmietany, wygładziłam i wstawiłam do lodówki na 2-3 godziny. Mi najbardziej smakowało wyjęte troszkę wcześniej z lodówki i lekko ogrzane, mężowi prosto z lodówki (jest wtedy bardziej zbite i mniej kremowe).
Tarta jest ozdobiona krystalizowanymi fiołkami.




 Inspiracją dla przepisu był blog gotowanie cieszy.

Komentarze

Popularne posty