Tort czekoladowo-kokosowy

Ciekawy tort, bogaty w smaki. Delikatny i wilgotny biszkopt kakaowy z kokosem, wiśniami i bitą śmietaną, był ogromny ale został zjedzony prawie co do okruszka.








biszkopt
7 jajek
3/4 szklanki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka octu
130 g mąki pszennej
3 łyżki kakao
3 łyżki oleju
łyżeczka proszku do pieczenia

blat kokosowy
150 g wiórek kokosowych drobnych
300 ml śmietany kremówki


krem wafelkowy
100 g masła
100 g nutelli
3 wafelki orzechowe

1 litr śmietany kremówki
4 łyżki cukru
1 śmietanfix

słoik powideł wiśniowych
3 opakowania rurek waflowych

mocna herbata
sok wiśniowy
2 kieliszki wódki lub rumu


Białka ubiłam na sztywną pianę pod koniec dosypując cukier w kilku porcjach, a na końcu ocet i mąkę ziemniaczaną. Do białek pojedynczo dodawałam żółtka i olej a następnie kakao wymieszane z mąką i proszkiem do pieczenia, delikatnie wymieszałam.Biszkopt piekłam ok 45 minut w 170 stopniach, sprawdzałam patyczkiem stopień wypieczenia.

Wiórki kokosowe gotowałam  ze śmietanką i cukrem na lekkim ogniu  do wchłonięcia śmietanki a następnie wyłożyłam na tortownicę i piekłam ok 30 minut w 170 stopniach.

Masło zmiksowałam z nutellą a następnie dodałam pokrojone wafelki i wymieszałam je łyżką.

 Śmietanę z cukrem ubiłam na krem.

Ciemny biszkopt przekroiłam dwa razy, pierwszy blat nasączyłam ponczem z herbaty, soku i rumu i nałożyłam krem z nutelli a następnie cienką warstwę bitej śmietany, przykryłam drugim nasączonym blatem. Powidła wiśniowe wyłożyłam na ciasto i przykryłam blatem kokosowym (należy uważać przy przekładaniu, jest bardzo delikatny). Na blat kokosowy wyłożyłam bitą śmietanę i przykryłam trzecim blatem. Cały tort pokryłam resztą bitej śmietany. Do pozostałej części kremu dodałam fix i krótko zmiksowałam, z pozostałego kremu powstała dekoracja na wierzchu tortu, a boki ozdobiłam nadziewanymi rurkami.








Komentarze

Popularne posty