Zupa dyniowa

Słoneczna zupa która rozgrzewa już z samego wyglądu, pyszna, gęsta i sycąca...warto spróbować.






1 mała dynia ( u mnie była to dynia piżmowa)
3 łyżki masła
1 cebula
3 centymetrowy kawałek imbiru
sok z jednej pomarańczy
1,5-2 l bulionu lub domowe kostki rosołowe
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, chilli
kilka cienkich plastrów boczku



Dynię obrałam i pozbawiłam pestek (z tej odmiany są jadalne ale niewielkie), pokroiłam w kostkę, cebulę również po obraniu pokroiłam w kostkę. Na rozgrzane masło (można dodać kroplę oleju, nie będzie się paliło) wrzuciłam cebulę a po lekkim jej zrumienieniu dodałam dynę, podsmażyłam chwilkę, wrzuciłam pokrojony w kawałeczki imbir  i podlałam bulionem. Dusiłam dynię do miękkości, dodałam resztę bulionu, czosnek, sok z pomarańczy oraz przyprawy i zmiksowałam zupę.
Boczek podsmażyłam na chrupko i układałam na zupie po zaserwowaniu na talerzach.
Do zupy można też podać słodką śmietankę.




Komentarze

Popularne posty