Chlebki do żurku

Dziś przy okazji świąt chlebki które mogą posłużyć zarówno za pieczywo (mają przepyszny miękisz) jak i po wydrążeniu jako miseczki do żurku świątecznego.





150 g zakwasu pszenno - żytniego
1 kg mąki pszennej
5 szklanek letniej wody
opakowanie drożdży instant
2 łyżeczki soli
łyżka oleju
2 łyżeczki cukru


Zakwas wymieszałam z 2 szklankami wody, cukrem i drożdżami, dodałam mąkę sól i resztę wody oraz olej. Wyrabiałam ciasto do momentu aż odchodziło od miski ( ok 15 minut). Zostawiłam do wyrośnięcia na 1,5 godziny. Podzieliłam na sześć części i uformowałam okrągłe chlebki z kuleczkami na czapeczkach, pozostawiłam do wyrośnięcia ( ok godziny) piekłam w 200 stopniach przez 40-45 minut. W ciepłych chlebkach odcięłam czapeczki i wydrążyłam środek, przyciskając pozostały miękisz do ścianek i dna. Przed wlaniem żurku posmarowałam środek chlebków białkiem jaj i zapiekłam przez kilka minut w piekarniku.
 

Komentarze

Popularne posty