Pizza z patelni

Szybka i bardzo łatwa, można ją zrobić nawet nie mając w danej chwili piekarnika. Moim zdaniem ciasto jest smaczniejsze niż w pizzy pieczonej w piekarniku i jak dla mnie najbardziej zbliżone do ideału. Z zewnątrz jest lekko chrupiące a w środku wilgotne i jędrne. Pizza powstała na bazie przepisu z grupy "Co dziś na obiad", bardzo dziękuję autorce.





3 szklanki i 2 łyżki przesianej mąki
1  szklanka wody
25 g  świeżych drożdży
4 łyżki oliwy z oliwek
łyżeczka soli
łyżeczka cukru

farsz w tym wydaniu

sos
mały koncentrat pomidorowy
oliwa
sól
cukier
bazylia
oregano
tymianek

ser żółty o ostrym smaku
ser szopski
rucola


Drożdże wymieszałam z cukrem i rozpuściłam w ciepłej wodzie, dodałam sól, posypałam 2 łyżkami mąki i zostawiłam do wyrośnięcia. Do miski przesiałam mąkę, dodałam oliwę i zaczyn, za pomocą miksera wyrobiłam elastyczne ale miękkie i puszyste ciasto. Ciasto po wyrośnięciu ( wyrasta po 15 minutach ale ja zostawiłam je dłużej) podzieliłam na 3 części. Każdą z części rozciągnęłam do wymiarów patelni, przełożyłam na dobrze nagrzaną patelnię i smażyłam na suchej patelni ok 2 minut. Ciasto przełożyłam na drugą stronę, posmarowałam sosem z wymieszanych razem składników i położyłam sery, smażyłam pod przykryciem kolejne 2 minuty. Po wyjęciu na pizzy położyłam rucolę.

Komentarze

Popularne posty