Sernik z ziemniakami

Od dawna próbowałam upiec sernik który nie będzie puchaty i lekki ale taki solidny jak kiedyś, słodki i wilgotny. Kiedyś piekła takie moja babcia, a wczoraj udało się mi, zawiera w sobie ziemniaki które nadają mu kremowej konsystencji i wilgotności.





5-6 ugotowanych średnich ziemniaków
1 kg sera 3 krotnie mielonego
1,5 szklanki cukru
200 g masła
8 jajek
szczypta soli
1 czubata łyżka budyniu waniliowego
szczypta soli
starta skórka z cytryny

Gorące ziemniaki utarłam z masłem na puch. Białka z solą ubiłam na pianę a żółtka z cukrem na puszysty krem. Do żółtek dodawałam porcjami ziemniaki i miksowałam, następnie dodałam ser, budyń i skórkę z cytryny (można pominąć), na końcu do miski trafiła piana z białek, którą delikatnie wmieszałam.
Sernik piekłam w bardzo dużej tortownicy 1h15 minut w temperaturze 160-170 stopni.


Komentarze

Popularne posty