Quiche z porami i boczkiem

Wspaniała tarta z kremowym środkiem, delikatnymi porami i intensywnym wędzonym boczkiem.





Kruche ciasto:
250 g mąki
120 g masła
łyżeczka soli
pieprz
jajko

Farsz:
1 duży lub 2 mniejsze pory pokrojone w półtalarki
200 g wędzonego boczku pokrojonego w kostkę

Sos:
300 ml śmietany 18 % 
3 jajka
100 g żółtego sera o ostrym smaku
sol, pieprz, gałka muszkatołowa

Do przesianej mąki dodałam sól i pieprz oraz posiekane masło i jajko szybko zagniotłam ciasto i włożyłam na pół godziny do lodówki.
Boczek podsmażyłam na suchej patelni i dodałam pory, poddusiłam. Przygotowałam sos, wymieszałam ze sobą śmietanę, jajka ser i przyprawy.

Ciasto rozwałkowałam i wyłożyłam nim formę do tarty wysypałam fasolą (jako obciążenie) i piekłam ok 15-20 minut w 160 stopniach. Po wyjęciu zdjęłam fasolę i na ciasto wyłożyłam farsz i zalałam sosem, piekłam do ścięcia się sosu i lekkiego zrumienienia wierzchu quiche. Podawałam lekko ostudzone.




Komentarze

Popularne posty