Urodzinowy torcik

Po długiej przerwie spowodowanej ogromnymi pracami, kulinarnymi oczywiście na pierwszy rzut będzie torcik na pierwsze urodziny Córci... torcik jeden z trzech. Ma wyjątkowy smak, mieszają się w nim smaki piernika oraz śliwki ze śmietanką, jest delikatny i pyszny.







Biszkopt

5 jajek
0,5 szklanki cukru
85 g mąki
łyżka maki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
2 łyżki oleju
łyżka przyprawy do piernika
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


500 g mascarpone
0,5 litra śmietanki 36%
2 łyżki cukru
słoik powideł śliwkowych

3/4 kostki dobrego masła
3 łyżki cukru

nutella
zaparzona herbata śliwkowa ( w wersji dla dorosłych z rumem)
masa cukrowa


Białka ubiłam z solą na końcu dodając cukier i mąkę ziemniaczaną, następnie dodałam żółtka, olej i wymieszałam. Do masy jajecznej wsypałam przesiane: mąkę, kakao, przyprawę do piernika oraz proszek do pieczenia i lekko wymieszałam łyżką. Piekłam w 160 stopniach przez ok 45-50 minut. Po ostudzeniu przekroiłam na trzy części.

Masło utarłam z cukrem na puszystą masę.

Mascarpone i śmietanę ubiłam z cukrem na bardzo gesty krem, dodałam powidła i wymieszałam. 

Kolejne blaty biszkoptu nasączyłam śliwkową herbatą a następnie przełożyłam lekko podgrzaną nutellą i kremem. Wierzch i brzegi tortu posmarowałam cienką warstwą kremu maślanego i ozdobiłam masą cukrową.






Komentarze

Popularne posty