Zupa czerwony krem z winem i bitą śmietaną

Słońce za oknem i wreszcie wiosna a na obiad coś lekkiego i delikatnego a dodatkowo zdrowego i wzmacniającego. Dobrodziejstwo czerwonych buraków podkreślone wytrawnością czerwonego wina, które nadaje zupie winnego smaku i głębokiego burgundowego koloru, dopełnieniem jest kleks bitej śmietany.







1,5 kg buraków
1,5 litra bulionu warzywnego
1/3 szklanki wytrawnego wina
ząbek czosnku
sól
pieprz
majeranek

200 ml ubitej śmietany kremówki

Buraki umyłam i ugotowałam w skórce, którą po ostudzeniu obrałam a buraki po pokrojeniu wrzuciłam do garnka. Buraki zalałam bulionem, dodałam ząbek czosnku, sól, pieprz i majeranek. Zagotowałam i wlałam wino (jeśli będzie zbyt mało kwaśna można dodać odrobinę octu winnego). Gotowałam 5 minut a następnie zmiksowałam. Nalałam na talerze i do każdego dodałam łyżkę bitej śmietany.
 

Komentarze

Popularne posty