Duet kalarepki z kaszą

Smak duszonej kalarepki z kaszą perłową przywodzi mi na myśl dzieciństwo. Każdej wiosny babcia dusiła na maśle kalarepkę z kaszą perłową, obowiązkowo na dobrym maśle. Pyszna kremowa doskonale pasuje jako dodatek do mięsa ale ja uwielbiam ją też samą.






2 duże kalarepy wraz z liśćmi
100 g kaszy jęczmiennej perłowej
50 g masła
pół dużego pęczka koperku

łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz

Kalarepę obrałam i pokroiłam na cienkie półplasterki (można w kostkę), jędrne młode listki pokroiłam w paseczki. Na rozgrzane masło wrzuciłam listki a następnie kalarepę i sól, smażyła ok 2-3 minut, dolałam pół szklanki wody i kaszę. Dusiłam na niewielkim ogniu do czasu aż kasza i kalarepa były miękkie. Na końcu dodałam posiekany koperek, sok z cytryny i pieprz, dusiłam jeszcze 5 minut.


Komentarze

Popularne posty