Grillowany łosoś

Ostatnio hitem grillów u Rodziców stał się łosoś i faktycznie jest bardzo aromatyczny, delikatny i lekki szczególnie jak na dania grillowe. Jest jednak jeden mankament, nie ważne jaką ilość zrobimy, zawsze jest niedosyt...



po jednym dużym kawałku łososia na osobę ( u nas było 6)
cytryna
pieprz cytrynowy
sól
pół pęczka koperku

100 g masła
3 ząbki młodego czosnku
sól

folia spożywcza

Łosoś powinien być oczyszczony z łusek i ości oraz pokrojony w płaty. 
Łososia umyłam i pozostawiłam do osuszenia. Koperek posiekałam i przygotowałam sobie masło czosnkowe, w tym celu posiekałam czosnek a następnie rozgniotłam go z solą. Do masła dodałam roztarty czosnek i utarłam je malakserem na puszystą masę. Z masła w rękach uformowałam niewielkie kuleczki, po dwie na każdy kawałek ryby. 
Osuszonego łososia natarłam pieprzem i solą (uwaga w pieprzu jest już sól więc należy użyć mniejszej ilości), układałam na kawałkach folii i posypałam koperkiem oraz położyłam na nim po plasterku sparzonej cytryny, na każdej porcji ryby ułożyłam również po dwie kuleczki masła. Folię szczelnie zawinęłam i grillowałam łososia ok 20-25 minut. 






Komentarze

Popularne posty