Kaczka z jabłkami

Dziś u nas świąteczny obiad, mieliśmy gościa a dla mnie kaczka od zawsze kojarzy się z czymś wyjątkowym. Dziś smakowała trochę inaczej bo oprócz jabłek przebija się aromat pomarańczy i korzennych przypraw, ale jak zawsze była pyszna i wyjątkowa.





1 dorodna kaczka
800 g do kilograma jabłek
sól
pieprz
200 ml czerwonego wina
szczypta suszonej i rozdrobnionej na pył skórki pomarańczowej
pół łyżeczki imbiru
pół łyżeczki majeranku
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki mielonej kolendry


Kaczkę umyłam i natarłam z zewnątrz i wewnątrz solą oraz pieprzem. W miseczce wymieszałam resztę przypraw i obsypałam nimi kaczkę, zostawiłam na 12 godzin w lodówce.
Po wyjęciu z lodówki kaczuszkę nafaszerowałam ćwiartkami jabłek i spięłam skórę patyczkiem do szaszłyków. Obsmażyłam bardzo krótko na gorącym tłuszczu ( u mnie olej) a następnie przełożyłam do brytfanki/gęsiarki, podlałam winem i dusiłam ok 2 i 1/2 godziny, resztę jabłek ułożyłam obok kaczuszki po 2 godzinach duszenia. Po uduszeniu podzieliłam na części.



Komentarze

Popularne posty