Klopsiki po marokańsku

Dziś było iście egzotycznie, w domu zapachniało kuminem, kolendrą i imbirem. Było ciepło a mięsne kuleczki przywodziły na myśl słoneczne wakacje...





500 g mięsa mielonego z indyka (u mnie był to filet)
cebula
3 ząbki czosnku
łyżeczka kolendry
łyżeczka kuminu
łyżeczka słodkiej papryki
pół łyżeczki chilli
pół łyżeczki imbiru
jajko
2 łyżki tartej bułki
sól

Sos:
1 puszka pomidorów bez skórki
cebula
2 łyżeczki słodkiej papryki
pół łyżeczki płatków chilli
pół łyżeczki kuminu
pół łyżeczki cynamonu
pół pęczka natki pietruszki
sól

Mięso wymieszałam z posiekaną cebulą, zmiażdżonym czosnkiem i zmielonymi przyprawami, dodałam jajko i bułkę tartą oraz sól i wyrobiłam na gładką masę. Uformowałam małe kuleczki i obsmażyłam na oleju.
Pokrojoną w drobną kostkę cebulę podsmażyłam w rondlu na złoty kolor a następnie dodałam pomidory i dusiłam do miękkości, zblendowałam. Klopsiki włożyłam do sosu i dusiłam ok 20 minut, przyprawiłam zmielonymi przyprawami i posiekaną natką, zostawiłam na niewielkim ogniu jeszcze  minut. Podałam z kaszą kuskus.






Komentarze

Popularne posty