Oszukane tiramisu truskawkowe

Nie jest to oryginalny przepis na tiramisu bo nie ma tu ani kawy ani mascarpone. Ten deser to moja inwencja twórcza ale jest tak pyszny i delikatny a do tego rześko owocowy, zapewne posmakuje niejednemu :)




300 g truskawek
1 łyżka cukru (chyba że truskawki są bardzo słodkie, wtedy bez)
400 g kwaśnej śmietany 30 procent
łyżeczka cukru waniliowego
2 łyżki cukru
opakowanie biszkoptów

Na początku wyjaśnienie jeśli chodzi o śmietanę, nie jest to zwykła słodka śmietanka 30 ale kwaśna, gęsta, tłusta śmietana.
Śmietanę ubiłam na krem z cukrem i cukrem waniliowym.
Truskawki z cukrem zmiksowałam i dodałam kieliszek rumu. Biszkopty obtaczałam w truskawkach i ułożyłam w przeźroczystej misce, na biszkopty wyłożyłam warstwę śmietany i kolejne biszkopty z truskawkami, górna warstwa to śmietana i pokrojone w plasterki truskawki.








Komentarze

Popularne posty