Szarlotka bardzo krucha

Weekendowo za słodkości do kawy posłużyła nam pachnąca cynamonem i bardzo krucha szarlotka z jedną z najlepszych odmian jabłek szarlotkowych - szarą renetą.




 Ciasto 
1 i 3/4 szklanki mąki
3 łyżki cukru
100 g masła

1- 1,5 kg jabłek szara reneta
100 g cukru
pół łyżeczki cynamonu

kruszonka

180 g mąki
100 g cukru 
100 g masła


Składniki ciasta posiekałam malakserem (można zrobić to nożem) na drobniutkie kawałeczki i wyłożyłam nim blachę (jest sypkie i należy je dobrze ugnieść). Podpiekłam ok 10 minut w 170 stopniach i na ciepłe wyłożyłam jabłka starte na dużych oczkach wymieszane z cukrem i cynamonem. Mąkę do kruszonki wymieszałam z cukrem i zalałam gorącym roztopionym masłem, po wymieszaniu posypałam kruszonką jabłka. Ciasto piekłam ok 45 minut w 170 stopniach.



Komentarze

Popularne posty