Wiosenna spółka

Tak jak wczoraj obiecałam dziś będzie wiosennie i lekko a przy okazji niewątpliwe smacznie i klasycznie. Na śniadanie zjadłyśmy z Córcią szparagi i chciałabym się z Wami podzielić, bardzo nam smakowało.





pęczek zielonych szparagów
2 jajka
50 g masła
2 żółtka
łyżka soku z cytryny
sól
pieprz
pół łyżeczki cukru

Szparagi po usunięciu zdrewniałych końcówek ugotowałam w wodzie z solą i cukrem, trwało to ok 4-5 minut (należy pamiętać by główki szparagów wystawały ponad powierzchnię wody).
Jajka pojedynczo wlewałam na miskę a następnie delikatnie przechylając i wkładając miskę do garnka przelewałam do wrzącej ale nie gotującej się mocno osolonej wody, gotowałam ok 4 minut.
Na sos ubiłam na parze żółtka, sok z cytryny i sól a następnie do piany cienkim strumieniem wlewałam gorące, rozpuszczone ale nie zrumienione masło przez cały czas ubijając mikserem.










Komentarze

Popularne posty