Cukinia faszerowana ragu


Kiedy na straganie zobaczyłam piękne zielone kule zapałałam do nich wielką miłością i postanowiłam je mieć. Owe zielone kule to okrągłe cukinie, które posłużyły w późniejszym czasie za idealne warzywa do faszerowania ale żeby nie było tylko warzywnie to na talerzach pojawiły się w towarzystwie mięsnego ragu.







4 okrągłe cukinie
500 g mielonego mięsa ( u mnie szynka wieprzowa)
4 duże pomidory
3 cebule
4 ząbki czosnku
gałązka oregano
sól
pieprz
łyżka pasty pomidorowej lub koncentratu
łyżka oleju

kilka plastrów dobrego sera feta


Cukinie umyłam i osuszyłam, odciełam czapeczki i wydrążylam środek.
Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na łyżce oleju, dodałam mięso i smażyłam do zrumienienia.
Wydrążone środki cukinii pokroiłam w kostkę i dodałam do mięsa. Skórkę pomidorów nakroiłam na krzyż, spażyłam i zdjęłam skórkę, pokroiłam w kostkę i dodałam do mięsa, dusiłam do czasu aż pomidory zmiękły. Na końcu do ragu dodałam posiekany czosnek oraz przyprawiłam solą, pieprzem i świeżymi listkami oregano. Ragu włożyłam do środka cukinii, przekładając kolejne warstwy pokruszoną fetą, zapiekałam w 170 stopniach ok 40 minut.    








Komentarze

Popularne posty