Muffinki jabłuszka

Dziś był ważny dzień, pierwsze zakończenie roku szkolnego w przedszkolu mojej starszej latorośli. Z tej okazji odbył się piknik a na nim lody z automatu, cukiereczki, ciasteczka, ciasta a od nas ... to co małe tygryski lubią najbardziej czyli czekoladowe muffinki - jabłuszka ale ekologiczne, z robaczkami.





400 g mąki
300 g cukru
4 łyżeczki proszku do pieczenia
8 płaskich łyżek kakao
300 ml coca coli
200 ml oleju
4 jajka


45 g białka jaja kurzego
ok 7 kropli soku z cytryny
350g cukru pudru
szczypta czerwonego barwnika w proszku

kilkanaście  precelków
kilkanaście żelków w kształcie robaczków (u mnie kwaśne robaczki ze sklepu LIDL)


Jak w przypadku każdych muffinek w jednej misce wymieszałam składniki suche a w drugiej mokre a następnie połączyłam obie, krótko mieszając tylko do połączenia składników. Ciasto wkładałam do formy do muffinek do wysokości 3/4 wysokości papilotek. Piekłam w 180 stopniach ok 20 minut do tak zwanego suchego patyczka. 
Białko, cukier puder, sok cytrynowy i barwnik wlożylam do malaksera i ucierałam około pięciu minut. 
Wystudzone muffinki posmarowałam cienką warstwą lukru i przykleiłam żelkowe robaczki oraz ogonki jabłek. Ogonki powstały z oderwania poszczegolnych kawałeczków precelków.











Komentarze

Popularne posty