Sernik z bitą śmietaną

Z okazji imienin syna zrobiłam nietypowy tort a ponieważ Jaś lubi sernik i czekoladę a w dodatku truskawki i czereśnie, w jednym torcie połączyłam wszystkie te pyszności, zniknął w dwóch podejściach.





1 i 3/4 szklanki mąki
3 łyżki drobnego cukru
100 g masła

0.5 kg twarogu 3 - krotnie mielonego
200 ml śmietany kremówki
5 jaj
1 budyń waniliowy
3/4 szklanki cukru
szczypta soli

2 czekolady mleczne
1 czekolada deserowa

owoce do dekoracji


Mąkę, cukier i masło posiekałam w malakserze i przesypałam do tortownicy, sypkie ciasto mocno ugniotłam. 
Białka jaj ubiłam na sztywną pianę z solą, żółtka na puch z cukrem. Do żółtek dodałam ser i ubitą na krem śmietanę oraz budyń. wymieszałam. na końcu dodałam pianę z białek i delikatnie wmieszałam w masę serową łyżką. 
Na kruche ciasto wyłożyłam  masę serową i piekłam ok godziny w 170 stopniach. Po ostudzeniu przełożyłam na paterę i polałam roztopioną czekoladą i ozdobiłam owocami.











Komentarze

Popularne posty