Gołąbeczki

Dziś tradycyjnie, młoda kapusta, mięso, ryż i pomidory, jednym słowem pysznie.







600 g łopatki wieprzowej
200 g ryżu
jajko
sól
pieprz
cebula
główka młodej kapusty

1 puszka pomidorów bez skórki
łyżka przecieru pomidorowego
listek laurowy
kilka kulek ziela angielskiego
łyżka mąki


W dużym garnku zagotowałam wodę i włożyłam do niej pozbawioną głąba kapustę i zdejmowałam kolejne liście. Po ostudzeniu  z liści odcięłam twarde łodygi. Mięso zmieliłam wraz z cebulą i wymieszałam z ugotowanym na sypko ryżem, przyprawiłam solą, pieprzem, dodałam jajko i wymieszałam. Na każdy liść kapusty ułożyłam po 2 łyżki mięsa i zwinęłam, ułożyłam ciasno w brytwance wyścielonej liśćmi kapusty. Podlałam lekko wodą, dodałam posiekane pomidory, odrobinę soli oraz ziele angielskie i liść laurowy i dusiłam ok. godziny. Po tym czasie sos lekko zagęściłam przecierem pomidorowym i mąką wymieszaną z odrobiną zimnej wody, zagotowałam. Podałam z mlodymi ziemniakami z koperkiem.




Komentarze

Popularne posty