Jagodowy torcik

Z wakacji przywiozłam duże, bardzo duże wiaderko jagód więc jest u nas w domu jagodowo, dziś torcik jagodowy, bardzo delikatny i kremowy.





Przepis na tortownicę do 20 cm

Spód
 2 jajka
40 g mąki
1/4 szklanki cukru
łyżka mąki ziemniaczanej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka kakao
łyżka oleju
szczypta soli

Masa
200 g jagód
2 lub 3 łyżki cukru
500 ml śmietany 30 procent
1,5 łyżeczki żelatyny

Dekoracja
jasna galaretka
maliny
jagody


Białka ubiłam ze szczyptą soli pod koniec dodając cukier i ubijając jeszcze chwilę do osiągnięcia bardzo gęstej, błyszczącej piany. 
Do piany dodałam łyżkę mąki ziemniaczanej i po jednym żółtku, po każdym dokładnie mieszając. Na końcu do piany wmieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao oraz olej. Piekłam w 160 stopniach do osiągnięcia "suchego patyczka". 
Śmietanę ubiłam z cukrem i dodałam zblendowane jagody oraz ostudzoną wcześniej rozpuszczoną w 1/4 szklanki gorącej wody żelatynę.
Na wystudzone ciasto pozostające w tortownicy wyłożyłam masę jagodową, na wierzchu ułożyłam owoce i zalałam zimną galaretką. Galaretkę rozpuściłam w 400 ml wody zamiast w 500 ml.






Komentarze

Popularne posty