Jagodzianki/bułeczki z jagodami

Pyszne, rumiane i o pięknym fioletowym wnętrzu, takie są a raczej były nasze piknikowe jagodzianki.






3 i 1/2 szklanki mąki
szklanka ciepłego mleka
pół szklanki cukru
2 jajka
30 g drożdży
5 łyżek masła
1 łyżka oleju
1/3 łyżeczki soli

400 g jagód
łyżka cukru

żółtko do posmarowania

Pokruszone drożdże posypałam dwiema łyżkami cukru, mieszałam do czasu aż stały się płynne, zalałam mlekiem, posypałam łyżką mąki i zostawiłam do wyrośnięcia (ok 15 minut). Do miski przesiałam mąkę, dodałam cukier, roztopione masło, olej , jajka i drożdże oraz sól, wymieszałam mikserem z końcówkami do zagniatania. Ciasto zostawiłam do wyrośnięcia ok 40 minut. 
Jagody umyłam, osuszyłam i wymieszałam z łyżką cukru. Wyrośnięte ciasto porcjowałam łyżką formując kulkę, na rozpłaszczoną kulkę nałożyłam jagody i zlepiłam brzegi. Ułożone w dość dużych odległościach bułeczki posmarowałam żółtkiem i zostawiłam na 20 minut do wyrośnięcia. Piekłam w 170 stopniach ok. 25 minut.












Komentarze

Popularne posty