Porzeczkowa chmurka

Dziś wakacyjne i orzeźwiające ciasto z darami lata czyli porzeczkami w 3 kolorach. Ciacho bierze udział  w akcji pt. Porzeczkowo mi.




2 i 1/2 szklanki mąki
180 g zimnego masła
szklanka i 2 łyżki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 jajek
2 szczypty soli
łyżka mąki ziemniaczanej

ok 500 g różnokolorowych porzeczek ( u mnie przeważały czarne)

Żółtka utarłam z połową szklanki cukru, do przesianej mąki dodałam proszek do pieczenia i szczyptę soli, wymieszałam i dodałam masło, następnie posiekałam je razem z mąką. Żółtka z cukrem dodałam do mąki i zagniotłam szybko kruche ciasto, którym wyłożyłam tortownicę i wstawiłam na 30 minut do lodówki. W tym czasie obrałam porzeczki z szypułek oraz ubiłam białka ze szczyptą soli, dodając pod koniec pozostałą część cukru (pół szklanki) i miksując do uzyskania bardzo gęstej, ciągnącej się piany jak na bezę, na końcu dodałam mąkę ziemniaczaną i wymieszałam łyżką. Na wyjęte z lodówki ciasto wysypałam porzeczki, posypałam je 2 łyżkami cukru i wyłożyłam bezę. Wstawiłam do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i piekłam ok. 45 minut a następnie obniżyłam do ok 90 - 100 stopni (najlepiej włączyć termoobieg) i suszyłam ok 20 minut dla uzyskania chrupiącej z wierzchu chmurki.








A po pewnym czasie będą na Was czekały takie drogocenne, złote klejnoty :)




 


Porzeczkowo mi 2014 Porzeczkowo mi 2014

Komentarze

  1. Super ciacho! :) Takie połączenia lubię najbardziej ;) PS Aby wziąć udział w akcji trzeba, oprócz wstawienia banerka, dodać przepis na stronie akcji klikając w przycisk "Dodaj wpis" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę o propozycję na odświętny urodzinowy obiad w upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dziękuję za ciekawy pomysł postaram się jak najszybciej wpisać coś co moze być interesujące

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty