Quiche z grzybami leśnymi

Od Rodziców przywiozłam grzyby i pomyślałam, że fajnie było by zrobić z nich coś innego niż zupę czy grzyby duszone w śmietanie. Powstało quiche z grzybami, śmietaną i parmezanem, pachnące rozmarynem. Wyjątkowo bezglutenowe na spodzie gryczanym i szczerze powiem, że smak gryczanego ciasta tak znakomicie pasuje do grzybów, że już nigdy chyba nie zrobię go z białej mąki.




200 g mąki gryczanej
3/4 kostki masła
łyżeczka soli
2 jajka

400 g grzybów ( u mnie kurki i borowiki)
250 g śmietany 18 procent
2 jajka
szczypta soli
50 g parmezanu
jedna duża cebula
4 gałązki rozmarynu
łyżka oleju

Z mąki, masła, soli i jajek zagniotłam szybko ciasto i włożyłam na 30 minut do lodówki. Na oleju podsmażyłam cebulę i pokrojone grzyby, dusiłam ok. 20 minut.
Ciastem wylepiłam blachę i piekłam ok 15 minut w 180 stopniach. Ciasto wyjełam i wyłożyłam na nie grzyby. Śmietanę, jajka, starty parmezan, sól oraz igiełki rozmarynu wymieszałam i wylałam na tartę. Całość piekłam ok 20 minut, do zrumienienia się wierzchu. Można podać zarówno na ciepło jak i zimno, jest równie smaczne. 








Komentarze

Popularne posty