Zupa krem z cukinii z polentą z manny

Cukinia wyziera z każdego zakątka straganów warzywnych, mała i duża, podłużna i okrągła, zielona i żółta, jej mnogość nie pozwala mi przejść obojętnie. Był już ketchup z cukinii i tarta z cukinii dziś czas na pyszną, sycącą i aromatyczną zupę z ekologicznej cukinii od mojej Babci.





1 żółta cukinia
1 zielona cukinia
600 ml warzywnego bulionu
4 łyżki kwaśnej śmietany
3 ząbki czosnku
1 dużą cebula
kilka igiełek rozmarynu
sól
2 łyżki masła i kropla oleju

Pokrojoną w kostkę cebulę zeszkliłam na maśle z olejem, dodałam do niej pokrojoną w kostkę cukinię pozbawioną pestek ale ze skórką, lekko podlałam wodą i dusilam do miękkości warzyw. Zalałam bulionem i gotowałam ok 10 minut, dodałam czosnek i rozmaryn i zblendowałam na krem, doprawiłam śmietaną.

Zupę podałam z polentą z kaszy manny. 

60 g kaszy manny
szklanka wody
szczypta kurkumy
szczypta soli
łyżeczka masła


Kaszę ugotowałam w wodzie z masłem i przyprawami, wylałam na głęboki talerz i pozostawiłam do wystygnięcia. Pokroiłam nożem na romby i podałam z zupą.









Komentarze

Popularne posty