Gulasz z próżoną kaszą gryczaną

Gulasz w towarzystwie kaszy gryczanej to wspomnienie dzieciństwa. Ja dziś wzbogaciłam smak suszonymi prawdziwkami i wędzoną słoniną, wyszło pysznie.




700 g łopatki
3 cebule
50 g wędzonej słoniny
liść laurowy
kilka kulek ziela angielskiego
kilka kulek pieprzu
pół łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
3 - 4 suszone prawdziwki
sól

szklanka kaszy gryczanej niepalonej
2 szklanki wody
szczypta soli


Słoninę drobno posiekałam i stopiłam na patelni, na tłuszczu podsmażyłam na lekki brąz pokrojoną cebulę a następnie pokrojne w kostkę mięso, dodałam przyprawy, grzyby i dusiłam ok godziny.

Kaszę zalałam zimną wodą, dodałam sól i gotowałam pod przykryciem, na bardzo małym ogniu i bez mieszania do wchłonięcia wody. Garnek przykryty pokrywką zawinęłam w koc i próżyłam przez 3 godziny.


Gulasz podałam z kaszą i ogórkiem kiszonym.

Komentarze

Popularne posty