Naleśniki z serem oraz korzennym musem jabłkowym i śliwkowym

Lekkie i puszyste naleśniki zagościły dziś u nas na kolację, a że mamy odpowiedni czas na pyszne śliwki i jablka to obowiązkowo z owocami. Warto spróbować.





naleśniki

2 jajka
szklanka mleka
szczypta soli
pół płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
mąka


nadzienie


kostka twarogu
2 łyżki śmietany 18 %
łyżka cukru waniliowego
2-3 łyżki cukru

Mus jabłkowy

3 jabłka
2 łyżki cukru
szczypta cynamonu
3-4 goździki

Mus śliwkowy

300 g śliwek
2 łyżki cukru
szczypta cynamonu


Sos waniliowy

250 ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru
ziarenka z jednej laski wanilii
1-2 łyżki mąki ziemniaczanej

2 łyżki masła
2 łyzki słodkiego kakao (u mnie Nesquik)

Jajka, mleko, sól proszek i tyle mąki by ciasto miało konsystencję śmietany wymieszałam na gładką masę. Usmażyłam na suchej, rozgrzanej patelni naleśniki. 

Ser rozgniotłam widelcem, dodałam cukier, cukier waniliowy, śmietanę i mąkę ziemniaczaną, wymieszałam dokładnie.


150 ml śmietanki zagotowałam z cukrem i ziarenkami wanilli, dodałam mąkę ziemniaczną wymieszaną w 100 ml zimnej śmietanki i ponownie zagotowalam do zgęstnienia.

Śliwki wypestkowałam i smażylam ok 20 minut wraz cukrem, dodałam cynamon i zblendowałam.

Jabłka obrałam, wycięłam gniazda nasienne, pokroiłam w drobną kostkę i smażyłam z cukrem, gozdzikami i cynamonem do "rozpadnięcia się". Z jabłek wyjęłam goździki i zblendowalam na gładką masę.

Na naleśniki położyłam po czubatej łyżce farszu i złożyłam w trójkąt, obsmażyłam na maśle. Podałam na sosie waniliowym wraz z musem śliwkowym i jabłkowym posypane kakao.





Komentarze

Popularne posty