Rozgrzewająca zupa dyniowo-kokosowa

Jesień lubię trochę, no może trochę bardziej, za "złotą polską jesień", za owoce, i jeszcze pełne smaku warzywa, za kolorowe, szeleszczące liście, za grzyby w lesie i przede wszystkim za piękne dynie. Z dyniami oswajałam się przez długie lata ale myślę że doszłam prawie do perfekcji w opanowaniu smaków które nam opowiadają. Zatem chcialabym przedstawić aksamitną zupę o cudownych aromatach i rozgrzewającym działaniu.

Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-n...a-przepisy






1,5 litra  bulionu warzywnego
1 średnia dynia hokkaido
2 średnie marchewki
pół cebuli
ząbek czosnku
sok z jednej pomarańczy
1 cm startego na tarce imbiru
200 ml mleczka kokosowego
sól
0,5-1 łyzeczka płatków chilli
łyżka oleju


Na oleju podsmażyłam pokrojoną w grubą kostkę cebulę, dynię oraz marchewkę, zalałam bulionem, dodałam imbir i gotowałam do miękkości. Do zupy z miękkimi warzywami dodałam czosnek, płatki chilli, sól, sok z pomarańczy i zblendowałam, dodałam mleczko kokosowe. Zupę podałam z prażonymi pestkami dyni.






Komentarze

Popularne posty