Nadziany chlebek

Mieliśmy dziś ochotę na coś ciepłego, mięciutkiego i aromatycznego, w lodówce miałam dwa kremowe serki, mozzarellę i kilka standartowych produktów, postanowiłam zrobić wytrawne ciasto drożdżowe z farszem i to był
strzał w dziesiątkę.








Ciasto:
1 szklanka letniego mleka
2,5 szklanki mąki
opakowanie suszonych drożdży
100 ml oliwy
łyżeczka cukru
1,5 łyżeczki soli

Farsz:
2 kremowe serki pomidor i bazylia Arla Apetina
ok 100 g suszonych pomidorów
garść listków bazylii
1 mozzarella


W misce wymieszałam wszystkie składniki ciasta i zagniotłam w błyszczącą, jednolitą kulę. Połowę ciasta rozwałkowałam w okrąg o średnicy ok 28 cm.
Okrąg z ciasta ułożyłam na wyłożonej papierem do pieczenia blasze i posmarowałam kremowymi serkami. Na warstwę serków wyłożyłam posiekane pomidory, listki bazylii oraz drobno pokrojoną mozzarellę, przykryłam drugim rozwałkowanym okręgiem ciasta.
Brzegi ciast docisnełam i obcięłam nożyczkami nadmiar ciasta. Na środku okręgu postawiłam filiżankę i ponacinałam okrąg od zewnątrz do filiżanki na 16 części, tworząc kształt słońca. Każdą z 16 cześci lekko uniosłam i skręciłam, ułożyłam ponownie na blasze nadając ciastu ksztalt koła, posmarowałam "roztrzepanym" jajkiem i piekłam do zrumienienia w 170 stopniach czyli ok 40 minut.










Dania z serkami kremowymi

Komentarze

Popularne posty