Pikantny sos paprykowy

To już ostatnie przetwory słoikowe tego roku, zamknęłam ostatecznie zapach i smak lata w słoikach. Nie liczę ile ich jest ale wiem, że 5 razy dokupowałam słoiki a półki uginają się pod ciężarem powideł, dżemów, sosów, katchupów, duszonych jabłek, nalewek i miodu pitnego.Ten sos zrobiłam pierwszy raz i mam już pewność, że nie ostatni a wszystko dzięki Sąsiadce :)







3 kg papryki
20 dkg ostrej papryczki lub ewentualnie chilli
200 g koncentratu pomidorowego
3/4 szklanki cukru
1/4 szklanki oleju
1/2 szklanki octu
10 ziaren ziela angielskiego
5 liści laurowych
1.5 łyżki soli
3 ząbki czosnku


Oczyszczoną z pestek paprykę słodką oraz paprykę ostrą wraz z pestkami zmieliłam w maszynce. Paprykę wraz z resztą składników oprócz czosnku włożyłam do brytwanny z grubym dnem i gotowałam bez przykrycia przez godzinę dodając na 5 minut przed końcem przeciśnięty przez praskę czosnek. Gorący sos włożyłam do słoików, zakręciłam i odstawiłam do dołu nakrętkami.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty