Zapiekana dynia makaronowa

Kilka tygodni temu odwiedziłam farmę dyń i oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie zakupiła kilkunastu egzemplarzy do mojej spiżarki :). Dynię makaronową nabyłam pierwszy raz i długo zastanawiałam się co z niej zrobić, pomysł wpadł mi do głowy niespodziewanie kiedy przypomniałam sobie o filecie drobiowym w lodówce. Posmakowało nam tak bardzo, że następnego dnia pojechałam po kolejne dynie makaronowe.












1 średnia dynia makaronowa
1 filet z piersi kurczaka
100 g żółtego, intensywnego w smaku sera
4 łyżki śmietany 18%
2-3 ząbki czosnku
szczypta soli

sól
pieprz
słodka i ostra papryka
łyża igieł rozmarynu



Dynię przekroiłam na pół i oczyściłam z pestek, natarłam czosnkiem roztartym z solą. Kurczaka pokroiłam na niewielkie kwadraty, przyprawiłam solą, pieprzem oraz słodką i ostrą papryką, usmażyłam na łyżce oleju.Do wydrążonych dyń włożyłam mieso a następnie wyłożyłam śmietanę wymieszaną z serem startym na grubych oczkach tarki i z igiełkami rozmarynu. Zapiekłam w 180 stopniach przez ok. 40 minut.






Komentarze

Popularne posty