Bigos

Bywa chyba w każdym polskim domu choć przepisy i pomysły na niego są różne, występuje w tradycyjnej formie i jako unowocześnione danie, dziś u nas bigos. 
Jest prawie staropolski i lekko nowoczesny ale pyszny.






1,5 kg kapusty kiszonej, 
1 mała główka białej kapusty, 
3 duże cebule,
1 duże pętko wędzonej kiełbasy najlepiej domowej ale może też być dobrej jakości kupiona
400-500 g łopatki wieprzowej
200 g suszonych grzybów
opakowanie suszonych, wędzonych śliwek
3 łyżki przecieru pomidorowego
szklanka czerwonego, wytrawnego wina
1-2 łyżki miodu
świeżo mielony czarny pieprz
sól
olej
kilka kulek ziela angielskiego
kilka listków laurowych

Grzyby namoczyłam dzień wcześniej w ciepłej wodzie a następnie w tej samej wodzie gotowałam ok. 40 minut.
1 cebulę obrałam i pokroiłam, zrumieniłam na oleju, dodałam pokrojoną w kostkę łopatkę i podsmażyłam a następnie podlałam wodą, dodałam sól, pieprz i dusiłam do miękkości.
Pozostałe obrane cebule pokroiłam i zrumieniłam na oleju, kapustę słodką poszatkowałam, włożyłam do garnka, wlałam szklankę wody i dusiłam do miękkości, dodałam kiszoną kapustę, grzyby wraz z wywarem, wino, pokrojoną w plasterki kiełbasę oraz śliwki i przyprawy, gotowałam ok. 1,5 godziny. Na ok 15-20 minut przed końcem dodałam przecier pomidorowy i miód i łopatkę wraz z sosem.





Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy

Komentarze

Popularne posty