Domowy twaróg z czarnuszką

Uwielbiam co jakiś czas zrobić w domu prawdziwwy twaróg i choć ciężko jest w dzisiejszych czasach kupić niepasteryzowane mleko to naprawdę warto. W zależności od ochoty mogę mieć twaróg bardziej kremowy a czasem zwarty do pokrojenia na kanapki, zależy to tylko ode mnie. A teraz zobaczcie jaki jest pięknie biały.




3 litry niepasteryzowanego lub niskopasteryzowanego mleka krowiego
2 - 3 łyżki czarnuszki

Mleko zostawiłam w szklanej misce (można też w słoju) do skwaszenia na dwa, trzy dni. Ser staram się robić tego samego dnia kiedy mleko się ukwasiło bo nie lubię kwaśnego twarogu.
Tak zwane zsiadłe mleko przelalam do garnka i lekko podgrzałam ale tylko tyle by białko oddzieliło się od serwatki, przełożyłam na tetrę i wstępnie odcedziłam. Dodałam czarnuszkę, lekko wymieszałam, zawiązałam tetrę sznurkiem i powiesiłam ser tak by dobrze obciekł, następnie przyłożyłam deską z obciążeniem i zostawiam na 2-3 godziny. Po tym czasie ser nadaje się do konsumpcji.
 



Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Tak dzisiaj mamy bardzo smacznie, domowy chleb i twaróg, żałuję tylko że masła nie zrobiłam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty