Ciasto milionera

Niedziela jest w moim domu dniem wyjątkowym, pełnym czasu spędzanego z bliskimi, dniem w którym mam wreszcie czas by na chwilę zamknąć się w kuchni i pobyć sama ze sobą oraz z moim sprzętem kuchennym, uwielbiam te chwile, a potem kawa z mężem i pyszne ciasto, dziś karmelowo czekoladowe ciastko milionera.






 Ciasto 
1 i 3/4 szklanki mąki
3 łyżki cukru
100 g masła

Karmel
 
600 ml mleka skondensowanego
1,5 szklanki cukru
2/3 kostki masła
aromat toffi i śmietankowy
Polewa
100 g masła
3 łyżki śmietanki
3 łyżki cukru
3 łyżki kakao
2 płaskie łyżki miodu
Mleko, cukier, masło i miód zagotowałam w garnku o grubym dnie i gotowałam często mieszając ok. 40 minut  do zagęszczenia, lekko ostudziłam.
Składniki ciasta posiekałam malakserem (można zrobić to nożem) na drobniutkie kawałeczki i wyłożyłam nim blachę (jest sypkie i należy je dobrze ugnieść) piekłam przez ok 25 minut do zrumienienia w 170 stopniach. 
Masło rozpuściłam w garnku, dodałam cukier, śmietankę i kakao, zagotowałam, ostudziłam.
Na wystudzone ciasto wyłożyłam karmel a na karmel polewę, wstawiłam na noc do lodówki.


Komentarze

Popularne posty