Domowy krem do pieczywa alla Snickers

Kedyś był na naszych polskich półkach krem do pieczywa Snickers ale już od dłuższego czasu nie można go nigdzie spotkać dlatego od wczoraj u nas jest nasz domowy. Szczerze mówiąc w 70% domowy, bo nutella kupiona ale niestety moja nutella z kaszy jaglanej nie ma aż tak kremowo-delikatnej konsystencji i orzechowego smaku.






słoiczek nutelli
150 g orzechów arachidowych, niesolonych
szczypta soli
3 łyżki siekanych orzechów laskowych
300 ml mleka skondensowanego
3/4 szklanki cukru
80-90 g masła
Orzechy podprażyłam na suchej patelni, ostudzone zblendowałam na gładką masę ze szczyptą soli (można dodać odrobinę oleju gdyby były zbyt suche). 

Mleko, cukier i masło zagotowałam w garnku o grubym dnie i gotowałam często mieszając ok. 40 minut  do zagęszczenia i do zmiany koloru na piękny karmelowy, ostudziłam, dodałam siekane orzechy laskowe.
W słoiku na przemian układałam łyżkę nutelli, masła orzechowego i karmelu. 








Komentarze

  1. A może być krem czekoladowy blisko spokrewniony z nutellą acz pod inną nazwą ? :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty