środa, 25 lutego 2015

Domowy krem do pieczywa alla Snickers

Kedyś był na naszych polskich półkach krem do pieczywa Snickers ale już od dłuższego czasu nie można go nigdzie spotkać dlatego od wczoraj u nas jest nasz domowy. Szczerze mówiąc w 70% domowy, bo nutella kupiona ale niestety moja nutella z kaszy jaglanej nie ma aż tak kremowo-delikatnej konsystencji i orzechowego smaku.






słoiczek nutelli
150 g orzechów arachidowych, niesolonych
szczypta soli
3 łyżki siekanych orzechów laskowych
300 ml mleka skondensowanego
3/4 szklanki cukru
80-90 g masła
Orzechy podprażyłam na suchej patelni, ostudzone zblendowałam na gładką masę ze szczyptą soli (można dodać odrobinę oleju gdyby były zbyt suche). 

Mleko, cukier i masło zagotowałam w garnku o grubym dnie i gotowałam często mieszając ok. 40 minut  do zagęszczenia i do zmiany koloru na piękny karmelowy, ostudziłam, dodałam siekane orzechy laskowe.
W słoiku na przemian układałam łyżkę nutelli, masła orzechowego i karmelu. 








2 komentarze:

  1. A może być krem czekoladowy blisko spokrewniony z nutellą acz pod inną nazwą ? :D

    OdpowiedzUsuń